4 Mart 2010 Perşembe

Yakutsk

Airline manager sağolsun, çok soğuk bir şehir ile karşılaştım. Uçakları oradan araya uçururken bu soğuk ve güzel çapraz kenti biraz daha yakından tanıdım ve sevdim.

Yakutsk, (Türkçe söylenişiyle Dokuuskay) Rusyanın kuzey doğusunda yer alan, ve Federasyonun beşte biri ölçüsünde yer kaplayan özer bir cumhuriyet. Nüfusları 500 bine yaklaşmakta. Yarısı Türki bir halk olduğu söylenen Yakut imiş. Diğer büyük çoğunluk ise Ruslar. Daha ziyade Yakutistan ya da Saha Cumhuriyeti olarak geçiyor adı.





Bir de nehir geçiyor bu şehirden ki çok acayip. Nehir kıyısında, bu kadar soğuk bir kent ve neredeyse dünyanın bir ucu. Fotoğraflar genelde, tahmin edilebileceği üzere depresif. Bulanık. Fakat, cezbedici tarafı uzak ve soğuk bir yer olmasından kaynaklanıyor olabilir bence. -50 derece normal yaşam sıcaklığı iken, -55 derecede okullar tatil ediliyormuş. 1926 yılında -71 derece ölçülmüş. Hala da dünyanın en soğuk yaşam alanlarının başında geliyor. Ben de buna dair bir şarkı besteledim;

Kalk gidelim,
Yakutistan a gidelim,
Kalk gidelim,
-50 ye gidelim,

Bi daha
bi daha
bi daha..

olmadı ya, neyse. herkes gider mersin'e biz gideriz tersine.

1 yorum:

  1. keşke digiturk belgesel pakedi aboneliğimi çoktan iptal etseymişim...

    YanıtlaSil